Digitalizacja
Dziedzictwa
Kulturowego

Nowe technologie w ochronie zabytków

Serdecznie dziękujemy za udział w wydarzeniu!

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami przygotowanymi po konferencji – prezentacjami i dokumentacją fotograficzną

Czwartek
18 września 2025

Konferencja zgromadziła ekspertów oraz praktyków zajmujących się ochroną i digitalizacją dziedzictwa.

Pałac na Wodzie
Agrykola 1, 00-460 Warszawa

Wydarzenie miało miejsce w wyjątkowej przestrzeni Łazienek Królewskich – w samym sercu stolicy.

Wstęp
BEZPŁATNY

Udział w wydarzeniu był całkowicie bezpłatny, a wszystkie miejsca zostały szybko zarezerwowane.
RELACJA Z WYDARZENIA

Digitalizacja Dziedzictwa Kulturowego 2025

Digitalizacja zabytków i wykorzystanie nowych technologii w ochronie dziedzictwa kulturowego to temat, który przyciąga coraz większą uwagę instytucji, projektantów i konserwatorów. Pierwsza edycja konferencji o digitalizacji dziedzictwa zgromadziła ekspertów z Polski i zagranicy, którzy podzielili się doświadczeniami i przykładami wdrożeń. Spotkanie pokazało, jak szybko zmienia się podejście do zarządzania obiektami historycznymi.

Rozpoczęcie

Pierwsza edycja konferencji „Digitalizacja dziedzictwa” stała się okazją do spotkania specjalistów z Polski i zagranicy, którzy na co dzień zajmują się dokumentacją zabytków, konserwacją, projektowaniem architektonicznym oraz wdrażaniem nowych technologii. Wspólnym celem wydarzenia było pokazanie, w jaki sposób cyfryzacja wspiera ochronę dziedzictwa kulturowego – od etapu dokumentacji, przez bieżące zarządzanie, aż po planowanie przyszłych działań.

Wśród uczestników znalazły się instytucje kultury, biura projektowe, firmy technologiczne oraz przedstawiciele administracji. Dzięki temu konferencja miała charakter interdyscyplinarny – łączyła perspektywę muzealników i konserwatorów z doświadczeniem inżynierów i praktyków nowych technologii.
Uczestnicy konferencji o digitalizacji dziedzictwa i technologii BIM w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

Polski punkt widzenia

Pierwsze wystąpienia skupiły się na polskich doświadczeniach. Kamilla Pereta w prezentacji „Opowieść o Łazienkach Królewskich” pokazała, jak wielkim wyzwaniem jest opieka nad 75-hektarowym zespołem pałacowo-ogrodowym w samym sercu Warszawy. Skanowanie 3D i fotogrametria wspierają tu zarówno bieżącą konserwację, jak i opracowywanie planów rewitalizacji historycznych wnętrz i ogrodów.

Z kolei Daniel Sierocki z PROCAD SA przedstawił praktyczny przewodnik digitalizacji krok po kroku. Podkreślił, że digitalizacja nie jest dodatkiem czy ciekawostką technologiczną, ale narzędziem, które realnie ułatwia zarządzanie obiektem. Omówił proces pozyskiwania danych z różnych źródeł – od skanerów laserowych, przez drony, aż po kamery 360 – oraz sposoby ich późniejszego wykorzystania w systemach BIM i Facility Management.

Jednym z najbardziej inspirujących przykładów były doświadczenia Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Zespół muzeum zaprezentował, jak łączy tradycyjne podejście do dziedzictwa z nowoczesnymi technologiami.
W Wilanowie od lat stosuje się skanowanie 3D, fotogrametrię i system GIS, a powstałe modele 3D są udostępniane w internecie, m.in. na platformie Sketchfab. Dzięki temu dokumentacja ma charakter nie tylko naukowy, ale także edukacyjny i promocyjny
Ewa Antonowicz z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie prezentuje zastosowanie GIS i BIM w muzeach

Nowoczesne koncepcje w konserwacji

W dalszej części konferencji uwagę przyciągnęły wystąpienia poświęcone nowym podejściom do ochrony zabytków. Marcin Ciba z Veritas Arte zaprezentował ideę „Cyfrowego młodszego brata”, czyli cyfrowego opiekuna obiektu, który gromadzi dane konserwatorskie, badawcze i archiwalne, a w przyszłości może pełnić także funkcję systemu monitoringu i prewencji wspieranego przez sztuczną inteligencję.

Zespół ZKR przedstawił nową praktykę konserwatorską, opartą na technologii Smart Fracture Fusion. Wykorzystanie skanowania 3D, frezarek CNC i precyzyjnych uzupełnień kamiennych dopasowanych do przełamu pozwala konserwować rzeźby z niespotykaną wcześniej dokładnością. Dzięki temu możliwe jest zachowanie zarówno wartości estetycznej, jak i strukturalnej zabytków, przy jednoczesnym ograniczeniu ryzyka ingerencji

Perspektywa międzynarodowa

Konferencja miała również wymiar globalny. Justyna Piszczek z Murphy Geospatial podzieliła się doświadczeniami z Anglii i Irlandii. Jednym z przykładów była odbudowa zabytkowego budynku Primark w Belfaście, który spłonął w 2018 roku. Dzięki szybkiemu wdrożeniu skaningu laserowego, dronów i BIM możliwe było niemal natychmiastowe zabezpieczenie i dokumentacja obiektu, co stało się fundamentem jego odbudowy.

Robert Kamiński z Broadway Malyan opowiedział o roli systemów GIS w planowaniu urbanistycznym. Na przykładzie projektu Jubail Island w ZEA pokazał, jak warstwy danych – od topografii po sieci komunikacyjne – wspierają podejmowanie decyzji planistycznych. GIS zapewnia spójność informacji, minimalizuje ryzyko błędów i staje się dziś standardem wymaganym w wielu krajach przy zatwierdzaniu dużych inwestycji.
Justyna Piszczek z firmy Murphy  Geospatial mówi o BIM, skanowaniu 3D i cyfrowym bliźniakom
Z kolei architekci z WXCA zaprezentowali projekty, w których BIM został wykorzystany w pracy z obiektami zabytkowymi. Pokazali m.in. modelowanie Kazamatów Muzeum Wojska Polskiego, Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach czy Koszar Kantonistów w Łazienkach Królewskich. Dzięki chmurom punktów i fotogrametrii możliwe było wierne odwzorowanie istniejących budynków i włączenie ich w proces projektowy

Cyfrowe bliźniaki i rola danych czasu rzeczywistego

Bardzo praktycznym akcentem była prezentacja Szymona Pospiecha, który mówił o tym, że cyfrowy bliźniak bez danych czasu rzeczywistego jest tylko statyczną kopią. Dzięki czujnikom IoT i integracji systemów możliwe jest uzyskanie dynamicznego obrazu obiektu – od temperatury i wilgotności, przez monitoring instalacji, po automatyczne zgłoszenia serwisowe. Prelegent podkreślił, że to właśnie dane w czasie rzeczywistym nadają cyfrowym modelom prawdziwą wartość i pozwalają reagować natychmiast na zagrożenia

Podsumowanie i doświadczenie uczestników

Konferencję zamknął panel dyskusyjny „Dziedzictwo przyszłości – jak dziś tworzymy pamięć jutra?”, w którym eksperci z instytucji kultury i firm technologicznych zastanawiali się, jak połączyć tradycyjne podejście do ochrony dziedzictwa z dynamicznym rozwojem technologii cyfrowych.

Oprócz części merytorycznej uczestnicy mieli okazję zobaczyć nowoczesne rozwiązania w praktyce – skanery Leica, modele w Autodesk Tandem, a także zanurzyć się w model VR. Wszystko prezentowano na sprzęcie HP, co zapewniło najwyższą jakość pracy i wizualizacji.

Pierwsza edycja konferencji pokazała, że digitalizacja to już nie przyszłość, a teraźniejszość w ochronie zabytków. Wydarzenie połączyło inspiracje z konkretnymi przykładami, a także zbudowało przestrzeń do współpracy między różnymi środowiskami.
Szymon Pospiech z Woolpert omawia integrację cyfrowych bliźniaków, IoT i BIM w zarządzaniu obiektami zabytkowymiRobert Kamiński z Broadway Malyan prezentuje wykorzystanie BIM i skanowania 3D w projektach architektonicznychPałac na Wyspie w Muzeum Łazienki Królewskie – miejsce konferencji poświęconej digitalizacji dziedzictwa kulturowegoAda Kocieniewska z pracowni WXCA omawia zastosowanie BIM w konserwacji i digitalizacji obiektów zabytkowychWystęp muzyczny podczas konferencji Digitalizacja Dziedzictwa Kulturowego w Muzeum Łazienki Królewskie
Agenda

Co przedstawiliśmy podczas 1. edycji

Prezentacje

Uczestnicy wysłuchali wystąpień, w których specjaliści z różnych branż pokazali, jak nowe podejście i technologia zmieniały myślenie o ochronie i zarządzaniu dziedzictwem. Usłyszeli o ideach, praktycznych doświadczeniach i pomysłach gotowych do wdrożenia.

Wdrożone rozwiązania

Pokazane zostały przykłady działań, które już zostały zrealizowane i przyniosły realne efekty. Uczestnicy poznali inspiracje, które pokazały, jak w praktyce można było łączyć tradycję z nowoczesnością, żeby lepiej chronić to, co ważne.

Technologia w praktyce

Podczas wydarzenia zaprezentowane zostały konkretne rozwiązania technologiczne wykorzystywane w pracy z obiektami zabytkowymi – od modelowania 3D po aplikacje do zarządzania infrastrukturą.

Panele dyskusyjne

Czy tradycja ma granicę, której technologia nie powinna przekraczać? W trakcie dyskusji poszukiwano odpowiedzi, jak cyfrowe narzędzia wpływały na to, co i jak pamiętaliśmy oraz przekazywaliśmy dalej.

Spotkania i rozmowy

Uczestnicy spotkali ludzi z podobnymi wyzwaniami, zadawali pytania i wymieniali doświadczenia. Była to przestrzeń do spokojnych rozmów, dzielenia się wiedzą i szukania wspólnych dróg rozwoju.

Networking

Na zakończenie zaprosiliśmy uczestników do mniej formalnej strefy – z muzyką, relacjami i inspirującą atmosferą. Było to idealne zakończenie dnia, które mogło stać się początkiem nowych współprac.
Agenda

Szczegółowy program wydarzenia

Opowieść o Łazienkach Królewskich
Kamilla Pereta | Muzeum Łazienki Królewskie
Digitalizacja krok po kroku — praktyczny przewodnik po procesie
Daniel Sierocki | PROCAD SA
Rola danych czasu rzeczywistego w tworzeniu cyfrowych bliźniaków
Szymon Pośpiech | Twin Track
Cyfrowy ,,młodszy brat". Opieka nad zabytkami 2.0
Marcin Ciba | Veritas Arte
Digitalizacja dziedzictwa w praktyce – doświadczenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Marta Jarzyna, Ewa Antonowicz, Ewa Jakubowska-Smagieł | Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Nowa praktyka konserwatorska – wykorzystanie technologii 3D w konserwacji i ochronie zabytków
Paweł Jędrzejczyk, Jakub Głuch | ZKR
Digital Record i BIM w zabytkach: doświadczenia z Anglii i świata
Justyna Piszczek | Murphy Geospatial, a Woolpert Company
Wykorzystanie systemów informacji geograficznych (GIS) w masterplanach na przykładzie projektu Jubail Island w ZEA.
Robert Kamiński | Broadway Malyan
Wykorzystanie BIM w procesach projektowych dla obiektów zabytkowych
Ada Kocieniewska, Paweł Wolanin | WXCA
Panel dyskusyjny
Dziedzictwo przyszłości - jak dziś tworzymy pamięć jutra?
Ryszard Zimek | Narodowy Instytut Dziedzictwa
Grzegorz Pyzikiewicz | Pałac Saski sp. z o.o.
Katarzyna Radecka | ARCHE
Szczepan Wroński | WXCA
Prowadzący: Arkadiusz Mackiewicz | PROCAD SA
Prelegenci

Prelegenci wydarzenia

Nasi prelegenci to profesjonaliści, którzy dzielą się wiedzą, doświadczeniem i pasją, inspirując do odkrywania nowych perspektyw oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
PROCAD SA

Arkadiusz Mackiewicz

Sales Director
Kieruje zespołem odpowiedzialnym za propagowanie i wdrażanie idei BIM w firmach projektowych, wykonawczych i deweloperskich. Nadzoruje procesy wdrożeniowe oraz poszukuje innowacyjnych sposobów wykorzystania rozwiązań Autodesk w pracy inżynierów budownictwa. Doświadczony trener Centrum Szkoleniowego PROCAD w zakresie Autodesk Robot Structural, pasjonat generative design oraz Autodesk Dynamo.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Arkadiusz Mackiewicz
Sales Director
PROCAD SA
PROCAD SA

Daniel Sierocki

Inżynier CAD/BIM
Od wielu lat sprawuje rolę inżyniera aplikacji w zakresie instalacji wewnętrznych i przemysłowych oraz konsultanta do spraw usług chmurowych Autodesk Construction Cloud. Odpowiedzialny za wdrożenia i support oprogramowania Autodesk w biurach inżynierskich w całej Polsce. Prowadził wiele warsztatów i seminariów z zakresu BIM w specjalizacji instalacji wewnętrznych. Autor szeregu materiałów instruktażowych z zakresu Autodesk Revit, AutoCAD Plant 3D, Navisworks.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Daniel Sierocki
Inżynier CAD/BIM
PROCAD SA
Dawood, a Woolpert Company

Szymon Pośpiech

Digital Marketing Manager
Szymon Pospiech pracuję jako Digital Solutions Lead w firmie Dawood Engineering, gdzie zajmuje się rozwojem cyfrowych bliźniaków. Przez ponad 10 lat specjalizuję się w cyfryzacji i automatyzacji procesów - zaczynałem od digitalizacji papierowych procesów dla kopalni odkrywkowych w Szkocji, następnie tworzyłem aplikacje, automatyzacje i rozwiązania RPA dla firm petrochemicznych na Morzu Północnym. W wiodącej firmie retail w Wielkiej Brytanii stworzyłem ponad 20 rozwiązań automatyzacyjnych oraz kompletny framework pracy z low-code, obejmujący systemy od obsługi paczkomatów po zarządzanie flotą, generując oszczędności w dziesiątkach tysięcy funtów. Jestem również twórcą aplikacji TwinTrack - platformy zarządzania obiektami opartej na technologii cyfrowych bliźniaków, integrującej mobilne narzędzia inspekcji z systemami IoT i modelami 3D. Obecnie łączę doświadczenie w automatyzacji z technologiami cyfrowych bliźniaków, integracją IoT i modelowaniem 3D, wykorzystując AI do zaawansowanej cyfryzacji, w tym również projektów dotyczących dziedzictwa kulturowego.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Szymon Pośpiech
Digital Marketing Manager
Dawood, a Woolpert Company
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Marta Jarzyna

Specjalistka ds. dokumentacji
Absolwentka Geodezji i Kartografii PW, mgr inż. w specjalizacji Fotogrametria i Teledetekcja. W pracy dyplomowej badała brak standaryzacji dokumentacji zabytków metodą fotogrametrii i skaningu laserowego. W Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie zajmuje się dokumentacją fotogrametryczną i systemem informacji przestrzennej, pełniąc rolę głównego administratora serwera GIS. Posiada także uprawnienia do wykonywania nalotów dronem.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniaków
Marta Jarzyna
Specjalistka ds. dokumentacji
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ewa Antonowicz

Specjalistka ds. dokumentacji GIS
Absolwentka Geodezji i Kartografii PW, specjalność Kartografia i GIS. Specjalistka w dokumentacji przestrzennej i systemach informacji geograficznej, zawodowo związana z sektorem muzealnym. Doświadczona w opracowywaniu, analizie i digitalizacji danych przestrzennych wspierających dokumentację i konserwację. Łączy wiedzę techniczną z pasją do ochrony dziedzictwa, wykorzystując GIS w zarządzaniu zasobami kulturowymi i ich cyfryzacji.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Ewa Antonowicz
Specjalistka ds. dokumentacji GIS
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ewa Jakubowska-Smagieł

Kierownik Działu Dokumentacji i Cyfryzacji
Kierowniczka Działu Dokumentacji i Cyfryzacji w Muzeum Króla Jana III w Wilanowie. Architekt krajobrazu i specjalistka GIS, absolwentka SGGW oraz studiów podyplomowych z zakresu GIS na Politechnice Wrocławskiej. Od lat zajmuje się w muzeum dokumentacją przestrzenną oraz tworzeniem i zarządzaniem bazami danych. Kieruje projektem „www.muzeach”, łącząc wiedzę techniczną z pasją do ochrony dziedzictwa.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Ewa Jakubowska-Smagieł
Kierownik Działu Dokumentacji i Cyfryzacji
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Pałac Saski sp. z o.o.

Grzegorz Pyzikiewicz

Architekt wiodący
Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Członek Izby Architektów Rzeczypospolitej Polskiej. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe związane głównie z Warszawą. Brał udział w konkursach architektonicznych zarówno polskich jak i zagranicznych. Architekt wiodący w Pałac Saski sp. z o.o.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniaków
Grzegorz Pyzikiewicz
Architekt wiodący
Pałac Saski sp. z o.o.
WXCA

Ada Kocieniewska

BIM Manager
Architektka łącząca doświadczenie projektowe z technologią i standaryzacją procesów. Dąży do automatyzacji, by usprawniać pracę i ograniczać powtarzalne zadania. Od wczesnych etapów inwestycji wykorzystuje BIM jako kluczowe narzędzie komunikacji między projektantami a zamawiającymi. Wdraża innowacyjne rozwiązania przy ambitnych projektach, m.in. Muzeum Powstania Wielkopolskiego, Muzeum Jeździectwa i Łowiectwa oraz masterplanu nowej dzielnicy FSO.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Ada Kocieniewska
BIM Manager
WXCA
WXCA

Paweł Wolanin

Associate Architekt
Associate, architekt z 10-letnim doświadczeniem w WXCA. Specjalizuje się w projektach użyteczności publicznej, zwłaszcza obiektach kultury i zabytkach. Przez lata współtworzył Muzeum Wojska Polskiego – od koncepcji po nadzór autorski, dbając o precyzję techniczną i wymiar symboliczny. Obecnie pracuje nad wystawą Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa. Brał udział w nagradzanych konkursach oraz współtworzył modernizację Parku Pole Mokotowskie i Bulwarów Wiślanych.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Paweł Wolanin
Associate Architekt
WXCA
ARCHE

Katarzyna Radecka

Dyrektor Działu Architektonicznego
Mgr inż. arch. Katarzyna Radecka – Dyrektor Działu Architektonicznego ARCHE S.A., ekspertka w zarządzaniu zespołami i realizacji złożonych projektów. Posiada doświadczenie zdobyte m.in. w MOFO Architekci, AGK Architekci i Colliers International. Odpowiada za strategię, rozwój i digitalizację procesów projektowych. Ma na koncie ponad 250 tys. m² zaprojektowanych powierzchni oraz udział w prestiżowych realizacjach, jak Fuzja w Łodzi czy rozbudowa Opery Wrocławskiej.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Katarzyna Radecka
Dyrektor Działu Architektonicznego
ARCHE
Narodowy Instytut Dziedzictwa

Ryszard Zimek

Kierownik Działu Digitalizacji
Specjalista w zakresie cyfrowej dokumentacji i rekonstrukcji dziedzictwa kulturowego, od 2022 roku związany z Narodowym Instytutem Dziedzictwa, gdzie kieruje Działem Digitalizacji. Odpowiada za optymalizację nowoczesnych metod skanowania 3D, w tym fotogrametrii oraz modelowania i wizualizacji 3D w projektach prowadzonych w NID.

W 2024 został powołany do Zespołu Ekspertów Programu „Kultura Cyfrowa” MKiDN.

Przez 16 lat prowadził pracownię technik komputerowych w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, łącząc praktykę artystyczną z cyfrowymi technologiami 2D i 3D. Jest autorem rekonstrukcji zaginionych zabytków, m.in. romańskiej antaby z bazyliki w Czerwińsku (obecnie w nawie północnej) czy rzeźby Piłsudski i Kasztanka Józefa Gosławskiego (w zbiorach Muzeum Historii Polski).

Jako nauczyciel i trener od kilkunastu lat prowadzi warsztaty z grafiki i skanowania 3D. Jego zainteresowania badawcze obejmują ontologię rzeźby cyfrowej (zagadnieniom tym poświęcił swój dyplom w 2009 r.) oraz różnice percepcyjne między przestrzeniami realnymi i wirtualnymi.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniaków
Ryszard Zimek
Kierownik Działu Digitalizacji
Narodowy Instytut Dziedzictwa
Murphy Geospatial

Justyna Piszczek

Head of Digital Engineering
Magister geodezji, absolwentka Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Karierę rozpoczęła w Wielkiej Brytanii, gdzie rozwijała się w branży geodezyjnej i BIM, awansując z BIM Technika na BIM Managera. Brała udział w projektach prestiżowych obiektów, m.in. Parlamentu w Londynie. Od 2025 roku związana z Murphy Geospatial, gdzie odpowiada za rozwój Digital Engineering i wdrażanie technologii Scan-to-BIM.
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Justyna Piszczek
Head of Digital Engineering
Murphy Geospatial
Marcin Ciba
Veritas Arte
Paweł Jędrzejczyk
Prezes Zarządu
ZKR
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniaków
Jakub Głuch
Konserwator Dzieł Sztuki
ZKR
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Robert Kamiński
Practice Principal
Broadway Malyan
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniakówIkona LinkedIn symbolizująca relacje branżowe i współpracę w obszarze digitalizacji dziedzictwa
Szczepan Wroński
Architekt, Współzałożyciel pracowni WXCA
WXCA
Ikona globu symbolizująca digitalizację dziedzictwa, technologie 3D i rozwój cyfrowych bliźniaków

Partnerzy i Patroni

Wspólnie z naszymi partnerami i patronami realizujemy projekty, które inspirują i łączą ludzi oraz idee.

ORGANIZATORZY

Procad LogoTwin Track Logo

PATRONAT HONOROWY

Logo Politechniki Częstochowskiej. Patronat Honorowy JM Rektora dra hab. inż. Marka Warzechy, prof. PCz

PATRONAT MEDIALNY

Dzieje.pl portal historyczny logoRynek i Sztuka LogoGeoforum LogoLogo EuroperspektywyLogo Związek Przedsiębiorców i Pracodawców

PARTNERZY TECHNOLOGICZNI

HP logoNvidia LogoLeica_Geosystems_LogoLogo Vive

PARTNERZY

Pałac Saski logologo murphy goespatialWXCA logologo zkrLogo Muzeum Pałacu Króla Jana III w WilanowieArche Logo
VERITAS ARTE
Co nowego

Aktualności

Tutaj znajdziesz informacje o projektach, wydarzeniach i działaniach wspierających rozwój digitalizacji dziedzictwa.
Pałac na Wyspie w Muzeum Łazienki Królewskie – miejsce konferencji poświęconej digitalizacji dziedzictwa kulturowego

Konferencja ,,Digitalizacja Dziedzictwa Kulturowego"

18 września 2025 roku Pałac na Wodzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie stał się miejscem wyjątkowego spotkania ekspertów zajmujących się ochroną i zarządzaniem dziedzictwem.
Anna Nowak, autorka publikacji o digitalizacji dziedzictwa, BIM i skanowaniu laserowym 3D
Anna Nowak
30 WRZ 2025
5 min

Zapisz się do naszego newslettera!

Otrzymuj aktualne informacje o projektach, wydarzeniach i materiałach związanych z ochroną i digitalizacją dziedzictwa.
Więcej o tym, jak chronimy Twoje dane Polityka Prywatności
Dziękujemy! Pomyślnie zapisano na newsletter!
Coś poszło nie tak. Spróbuj jeszcze raz!